Obchodní podmínky
To nejdůležitější z VOP:
- Zboží lze vrátit v prvních 60 dnech od zakoupení. Peníze vám přijdou na účet do 14 pracovních dní od řádného vrácení zboží do skladu. 1.–14. den od zakoupení vám za zboží vrátíme peníze na váš bankovní účet, 15.–60. den pak kredity na nákup na www.zoot.cz do vašeho profilu.
- Za zboží vystavené na našich prodejnách (ZOOT Store Brno, ZOOT Říčany a ZOOT kids) Vám pouze vyměníme a to do 14 dnů od zakoupení.
- Slevové kódy nejdou kombinovat ani použít jen na konkrétní položku v objednávce.
- Doba doručení v košíku je orientační, rozhodující jsou informace v e-mailu a SMS.
- Reklamace vyřizujeme do 30 dnů. Zboží bohužel nevyměňujeme, ale v případě odstranitelné vady ho můžeme opravit.
- Když svou objednávku necháte nevyzvednutou, příště už vás poprosíme o platbu předem.
- Obchodní podmínky ZOOTletu v ZOOT Store Brno naleznete ZDE.
- GDPR: Vaše osobní údaje budou zpracovávány v souladu se zásadami zohledňujícími požadavky GDPR legislativy
1. Úvodní Ustanovení
1.1. Provozovatel
- 1.1.1. Internetový obchod na adrese www.zoot.cz (dále jen „internetový obchod“) je provozován společností Digital People, a.s. se sídlem na adrese Rozkošného 1058/3, 150 00 Praha 5 - Smíchov (POZOR, tato adresa neslouží k vrácení zboží z objednávek), zapsanou v obchodním rejstříku vedeným Městským soudem v Praze pod sp. zn. B 12855, IČO: 28197071 (dále jen „prodávající“ nebo „provozovatel“), bankovní spojení: 1387559814/2700.
- Kontakty:
e-mail: info@zoot.cz
tel.č.: 606 723 678
datová schránka: 8rgehbp
1.2. Kupující
- 1.2.1. Kupující je každý návštěvník internetového obchodu, bez ohledu na to, či jedná jako spotřebitel nebo jako podnikatel (dále jen „kupující“).
- 1.2.2. Spotřebitelem je kupující fyzická osoba, která při uzavírání a plnění smlouvy nejedná v rámci své obchodní nebo jiné podnikatelské činnosti (dále jen „spotřebitel“).
- 1.2.3. Podnikatelem je kupující osoba, která není spotřebitelem. Za podnikatele se považuje také každá osoba, která uzavírá smlouvy související s vlastní obchodní, výrobní nebo obdobnou činností či při samostatném výkonu svého povolání, popřípadě osoba, která jedná jménem nebo na účet podnikatele (dále jen „podnikatel“).
1.3. Obchodní podmínky
- 1.3.1. Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jen „obchodní podmínky“) upravují vzájemná práva a povinnosti smluvních stran vzniklé v souvislosti nebo na základě kupní smlouvy uzavírané mezi prodávajícím a kupujícím prostřednictvím internetového obchodu (dále jen „kupní smlouva“).
- 1.3.2. Obchodní podmínky jsou nedílnou součástí kupní smlouvy. Pokud není v kupní smlouvě nebo v jejích přílohách výslovně uvedeno odchylné ujednání nebo platnost některých ustanovení těchto obchodních podmínek není kupní smlouvou nebo jiným výslovným ujednáním mezi prodávajícím a kupujícím vyloučena nebo jinak modifikována, platí v ostatním pro vzájemné vztahy smluvních stran tyto obchodní podmínky.
- 1.3.3. Právní vztahy prodávajícího s kupujícím výslovně neupravené těmito všeobecnými obchodními podmínkami se řídí příslušnými ustanoveními zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Právní vztahy prodávajícího se spotřebitelem se současně řídí zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů.
2. Uzavření kupní smlouvy, způsob dopravy a platby
2.1. Nabídka zboží
- 2.1.1.Veškerá prezentace zboží umístěná ve webovém rozhraní obchodu je informativního charakteru a prodávající není povinen uzavřít kupní smlouvu ohledně tohoto zboží. Ustanovení § 1732 odst. 2 občanského zákoníku se nepoužije.
- 2.1.2.Veškeré údaje o obsahu závazku umístěné ve webovém rozhraní obchodu je informativního charakteru a prodávající není povinen uzavřít kupní smlouvu ohledně tohoto zboží, vyjma situací, ve kterých je závaznost údajů o obsahu závazku určena kogentní zákonnou úpravou o ochraně spotřebitele, zejm. jak plyne z ustanovení § 1822 občanského zákoníku, a podnikatel si se spotřebitelem výslovně ujednaly určitou náležitost jinak.
2.2. Objednávka
- 2.2.1. Objednávku může kupující vytvořit pomocí formuláře na stránkách internetového obchodu. Při vytvoření objednávky pomocí formuláře kupující nejprve vybere zboží, o které má zájem. Po zvolení požadovaného množství, způsobu dopravy (viz čl. 2.4.1.) a způsobu platby (viz čl. 2.2.2. kupující potvrdí svou objednávku, čímž podá závazný návrh na uzavření kupní smlouvy mezi kupujícím a provozovatelem.
- 2.2.3. Kupující zasláním objednávky potvrzuje, že si tyto obchodní podmínky přečetl a v celém rozsahu s nimi souhlasí.
2.3. Uzavření kupní smlouvy
- 2.3.1. Provozovatel se zavazuje přijmout návrh kupní smlouvy kupujícího (objednávku), pokud tento návrh není v rozporu s těmito obchodními podmínkami. Provozovatel potvrdí přijetí návrhu prostřednictvím zprávy na elektronickou adresu kupujícího.
- 2.3.2. Smluvní vztah mezi provozovatelem a kupujícím vzniká doručením přijetí objednávky (akceptací), jež je provozovatelem zasláno kupujícímu na elektronickou adresu, kterou uvedl v objednávce.
- 2.3.3. Náklady vzniklé kupujícímu při použití komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s uzavřením kupní smlouvy (např. náklady na internetové připojení nebo náklady na telefonní hovory) si hradí kupující sám.
2.4. Způsob dopravy
- 2.4.1. Není-li v kupní smlouvě sjednáno jinak, způsob dodání zboží určuje prodávající. V případě, že je způsob dopravy smluven na základě požadavku kupujícího, nese kupující riziko s takovým způsobem dopravy spojené, včetně případných dodatečných nákladů na zvolený způsob dopravy.
- 2.4.2. Odesláním objednaného zboží se rozumí jeho odeslání na adresu uvedenou kupujícím při vytvoření objednávky. Provozovatel si vyhrazuje právo připočíst náklady na zaslání zboží k ceně objednávky podle aktuálního ceníku přepravce.
2.5. Způsob platby
- 2.5.1. Provozovatel nabízí na výběr z těchto způsobů platby: platební kartou po internetu přes platební bránu, bankovním převodem po dokončení objednávky, na dobírku až při převzetí od přepravce, platební kartou nebo v hotovosti při osobním odběru v ZOOT.kabince provozovatele a přes službu PayPal. Tím není dotčeno právo provozovatele požadovat po konkrétním kupujícím v odůvodněných případech platbu předem a umožnit takovému kupujícímu platbu pouze tímto způsobem.
- 2.5.2. Při volbě platby platební kartou po internetu bude kupující po dokončení objednávky přesměrován na platební server třetí strany, kde vyplní potřebné platební údaje. Po ověření jejich platnosti bude objednávka potvrzena a kupní cena odečtena z účtu kupujícího.
- 2.5.3. Při volbě platby bankovním převodem uhradí kupující cenu objednávky před jejím vyřízením na bankovní účet prodávajícího, tj. zboží bude odesláno kupujícímu až po připsání kupní ceny na účet prodávajícího. Pro vyřízení objednávky je třeba uhradit platbu pod variabilním symbolem, kterým je číslo objednávky a který kupující získá při dokončení objednávky. V případě platby za zboží formou bankovního převodu se považuje kupní cena za uhrazenou dnem, kdy došlo k připsání příslušné částky na účet prodávajícího.
- 2.5.4 V případě platby na dobírku při převzetí zboží od přepravce si provozovatel vyhrazuje právo připočíst náklady za vybavení dobírky k ceně objednávky dle aktuálního ceníku přepravce.
- 2.5.5. Při volbě platby přes službu PayPal bude kupující po dokončení objednávky přesměrován na server třetí strany, kde bude vyzván k přihlášení do svého PayPal účtu. Po ověření platnosti a dostatečného zůstatku na PayPal účtu bude objednávka potvrzena a kupní cena odečtena z PayPal účtu kupujícího.
- 2.5.6. Veškeré změny včetně změn cen v internetovém obchodě jsou vyhrazeny. Cena je platná v době objednání.
- 2.5.7. Ceny nabízeného zboží a služeb jsou uvedeny včetně DPH, pokud není u ceny výslovně uvedeno, že cena je uvedena bez DPH.
- 2.5.8. Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku. Zároveň je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně online; v případě technického výpadku pak nejpozději do 48 hodin.
- 2.5.9. Kupující souhlasí s vystavením účtenky v elektronické podobě.
- 2.5.10. Platba „Twisto“ je poskytována společností Twisto payments a.s., IČ: 01615165, zapsanou v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 19085, se sídlem na adrese Újezd 450/40, Malá Strana, 118 00 Praha 1 na základě Twisto faktury postoupením pohledávky na úhradu platby s prodlouženou splatností společnosti Twisto payments a.s., a to za podmínek uvedených ve „Všeobecných obchodních podmínkách pro zákazníky služby „TWISTO “.
- 2.5.11. V případě, že Kupující využije službu „Twisto“ zprostředkovanou Prodávajícím a poskytovanou ze strany Twisto payments a.s., je Kupující povinen uhradit platbu (tj. celkovou kupní cenu a náklady na dopravu zboží) do 14 dnů ode dne doručení zboží. K uzavření kupní smlouvy dojde vyplněním objednávky ze strany Kupujícího, akceptací objednávky ze strany Prodávajícího (písemným potvrzením elektronickou poštou) a úhradou objednaného zboží Kupujícím nebo využitím služby „Twisto“. Kupující souhlasí s tím, že vybráním služby Twisto v nákupním košíku Obchodníka a po následném schválení platby Twistem, akceptuje „Všeobecné obchodní podmínky pro zákazníky služby „TWISTO “.
2.6. Práva a povinnosti vyplývající z uzavření kupní smlouvy
- 2.6.1. Provozovatel je povinen dodat kupujícímu objednané zboží za sjednanou cenu a kupující je povinen zboží převzít a kupní cenu uhradit.
- 2.6.2. V případě porušení podmínek kupní smlouvy nebo obchodních podmínek kupujícím si provozovatel vyhrazuje právo odstoupit od kupní smlouvy. Pokud zákon nestanoví jinak, kupujícímu v takovém případě vzniká povinnost uhradit provozovateli veškeré náklady spojené s jeho objednávkou, zejména pak náklady na zaslání zboží, pokud jej kupující nepřevezme.
- 2.6.3. Kupující je povinen zejména při objednávání zboží uvádět správné a pravdivé údaje. Údaje nezbytné pro uzavření kupní smlouvy uvedené kupujícím jsou prodávajícím považovány za správné.
- 2.6.4. Prodávající není ve vztahu ke kupujícímu vázán žádnými kodexy chování ve smyslu § 1826 odst. 1 písm. e) občanského zákoníku.
- 2.6.5. Kupující tímto přebírá na sebe nebezpečí změny okolností ve smyslu § 1765 odst. 2 občanského zákoníku.
- 2.6.6. Veškerá sdělení prodávajícího mohou být kupujícímu doručována na elektronickou adresu uvedenou v jeho uživatelském účtu či uvedenou kupujícím v objednávce.
2.7. Dárkové poukazy a slevové kódy
- 2.7.1. Kupující může při tvorbě objednávky zadat kódy obsažené na zakoupených dárkových poukazech a slevové kódy poskytnuté provozovatelem v souladu s jejich pravidly.
- 2.7.2. Není-li provozovatelem výslovně uvedeno jinak, dárkové poukazy ani slevové kódy:
- není možné uplatňovat opakovaně;
- nelze vzájemně kombinovat;
- nelze použít na nákup dalších poukazů.
- Hodnota uplatněných dárkových poukazů / slevových kódů se rovnoměrně rozpočítává mezi všechny kusy zboží v objednávce, na kterou byl dárkový poukaz / slevový kód uplatněn, v případech zboží, kdy je možno takový poukaz / slevový kód uplatnit.
- 2.7.3. Slevové kódy navíc není možné uplatňovat na zboží ve výprodeji, na zboží označené jako tzv. oolovek [úlovek] dne ani na zboží z kolekce Dobro a/nebo zboží, u kterého bylo uplatněno dorovnání ceny (tzv. „Garance nejlepší ceny“), ledaže provozovatel výslovně uvede jinak.
- 2.7.4. V případě odstoupení od kupní smlouvy z jakýchkoliv důvodů nebo jakéhokoli jiného důvodného vrácení zboží kupujícím prodávajícímu zakoupeného na základě slevového kódu nebo dárkového poukazu, má kupující nárok na vrácení částky, kterou za nákup zboží skutečně uhradil peněžními prostředky, přičemž sleva bude uplatněna v rámci první vratky zboží. V případě dárkového poukazu dále vystaví prodávající nový dárkový poukaz v odpovídající hodnotě. Prodávající však může rozhodnout o tom, zda a v jaké hodnotě vystaví kupujícímu nový slevový kód.
- 2.7.5. Pokud má dárkový poukaz nebo slevový kód omezenou dobu platnosti, kupující je oprávněn dárkový poukaz nebo slevový kód použít pouze před jejím uplynutím. Prodávající neposkytuje peníze ani žádný jiný způsob kompenzace za nevyužitou hodnotu dárkového poukazu nebo slevového kódu.
- 2.7.6. Dárkový poukaz ani slevový kód nelze vyměnit za peníze. V případě, že kupující odebere zboží za nižší cenu než je hodnota dárkového poukazu nebo slevového kódu, nemá nárok na doplacení hodnoty dárkového poukazu nebo slevového kódu ani na nový dárkový poukaz nebo slevový kód na zbytek hodnoty původního uplatněného dárkového poukazu nebo slevového kódu.
- 2.7.7. V případě, že dárkový poukaz nebo slevový kód bude uplatněn v rozporu s pravidly provozovatele pro užití předmětných dárkových poukazů a slevových kódů, má provozovatel právo takto uplatněný dárkový poukaz nebo slevový kód odmítnout a od uzavřené kupní smlouvy odstoupit. V případě, že vzniknou při výkladu pravidel nejasnosti, platí jejich výklad stanovený provozovatelem.
- 2.7.8 Další informace o způsobu použití poukazů naleznete na: www.zoot.cz/o-zootu/jak-na-poukazy
- 2.7.9. Prodávající nabízí registrovaným zákazníkům program Moje kredity. Detailní podmínky jsou uvedeny zde: www.zoot.cz/o-zootu/vernostni-program
Garance nejlepší ceny na českém trhu
- 2.8.1. Kupující má při splnění podmínek uvedených na webové stránce: www.zoot.cz/info/garance-ceny nárok na dorovnání ceny za zboží způsobem uvedeným tamtéž (např. poskytnutím slevového voucheru případně slevu z ceny zboží). Detailní podmínky zahrnují zejména následující podmínky:
i. Garance nejlepší ceny se nevztahuje na výprodeje ani jinak zlevněné kousky a platí výhradně pro veřejně zpřístupněné ceny konkurenčních e-shopů – tj. žádné klubové slevy ani speciální nabídky individuálně určené se nezapočítávají.
ii. Podle Zákona na ochranu hospodářské soutěže nesmí být zboží prodáváno pod jeho pořizovací cenou.
iii. Cenové nabídky musí být v době srovnání platné a dostupné skladem (obě ve stejnou chvíli). V případě, že chce kupující využít Garance nejlepší ceny zpětně, musí prokázat ceny, které platily v den nákupu.
iv. Na zahraniční e-shopy (a ty, které mají sídlo mimo ČR) se Garance nejlepší ceny nevztahuje. Vztahuje se pouze na e-shopy provozující své obchody v ČR v souladu se zákonem a poskytují záruky a služby, tj. nikoli na ceny příležitostných prodejců nebo soukromých osob, kteří dané zboží příležitostně prodávají.
v. Porovnávané zboží musí být stejné – včetně výrobce, kolekce materiálu, velikosti, barvy a dalších parametrů a doba jeho dodání zákazníkovi musí být srovnatelná.
vi. Cena porovnávaného zboží musí být uvedena v české měně (Kč) včetně všech poplatků.
vii. Garance nejlepší ceny neplatí v případech nekalých obchodních praktik (spekulativní nákup a následný přeprodej).
viii. Prodávající si přitom vyhrazuje právo omezení prodeje na obvyklá množství zboží typická pro jeho zákazníky.
3. Dodání zboží
3.1. Dodací lhůta
- 3.1.1. Provozovatel se, při zohlednění podmínek uvedených níže, zavazuje odeslat zboží kupujícímu v nejbližším možném termínu nejpozději v zákonném termínu, tj. do 30 dnů ode dne uzavření smlouvy. V případě platby platební kartou po internetu přes platební bránu, bankovním převodem po dokončení objednávky a přes službu PayPal provozovatel odešle zboží až po připsání platby na jeho bankovní účet.
- 3.1.2. Provozovatel nenese odpovědnost za škody způsobené zpožděním odeslání nebo doručení zboží z jakéhokoli důvodu.
3.2. Přeprava, doručení a převzetí zboží
- 3.2.1. Kupující nabývá vlastnické právo ke kupovanému zboží jeho převzetím. Okamžikem převzetí zboží také na kupujícího přechází nebezpečí škody na zboží.
- 3.2.2. Součástí dodávky je doklad o zakoupení zboží, který uvádí datum prodeje, označení zboží, kupní cenu a údaje o prodávajícím. Prodávající zašle kupujícímu na žádost daňový doklad v elektronické podobě.
- 3.2.3. Při převzetí zboží od přepravce je kupující povinen zkontrolovat neporušenost obalů zboží a v případě jakýchkoliv závad toto neprodleně oznámit přepravci. V případě shledání porušení obalu svědčícího o neoprávněném vniknutí do zásilky se doporučuje kupujícímu zásilku od přepravce nepřevzít a vyplnit záznam o poškození zásilky. Podpisem dodacího listu kupující stvrzuje, že obal zásilky obsahující zboží byl neporušen.
- 3.2.4. Reklamace mechanického poškození zboží, neodpovídajícího zboží apod., které nebyly patrné při převzetí zásilky od přepravce, je kupující povinen uplatnit neprodleně po jejich odhalení. Provozovatel neručí za poškození zboží vzniklé při jeho přepravě, pokud kupující neprodleně toto poškození neuplatní v souladu s odst. 3.2.3. a 3.2.4. těchto obchodních podmínek.
- 3.2.5. V případě, že je z důvodů na straně kupujícího nutno zboží doručovat opakovaně nebo jiným způsobem, než bylo uvedeno v objednávce, je kupující povinen uhradit náklady spojené s opakovaným doručováním zboží, resp. náklady spojené s jiným způsobem doručení.
- 3.2.6. Pokud si kupující nevyzvedne jím dříve objednané zboží, provozovatel není povinen mu jakékoli jím nově objednávané doposud neuhrazené zboží zaslat nebo může požadovat platbu předem.
- 3.2.7. Provozovatel si vyhrazuje právo uplatnit náklady spojené s dopravou zboží ve výši nepřesahující 49 Kč v případě dodání zboží do ZOOT.kabinky a/nebo 89 Kč při jiném způsobu dodání.
- 3.2.8. Pokud si kupující v jednom kalendářním dni objedná (prostřednictvím jedné či více objednávek) celkem více než 4 kusy zboží může prodávající požadovat úhradu zboží předem jako jedinou možnost úhrady. Tuto možnost si provozovatel vyhrazuje, v rozsahu umožněném zákonem, i v případě opakovaného neodůvodněného vracení zjevně používaného zboží ze strany téhož kupujícího a/nebo opakovaného bezdůvodného nepřevzetí objednaného zboží.
4. Odstoupení od kupní smlouvy
4.1. Odstoupení od kupní smlouvy kupujícím
- 4.1.1. Pokud je kupní smlouva uzavřena pomocí prostředků komunikace na dálku (prostřednictvím internetového obchodu), má spotřebitel v souladu s § 1829 a násl. občanského zákoníku právo bez uvedení důvodu a bez jakékoliv sankce odstoupit od smlouvy ve lhůtě 14 dní ode dne převzetí zboží.
- 4.1.2. Provozovatel rozšiřuje spotřebiteli nárok na odstoupení od kupní smlouvy uzavřené pomocí prostředků komunikace na dálku na 60 kalendářních dnů od převzetí zboží, zakoupeného on-line, a to bez udání důvodu a bez sankcí, avšak po uplynutí zákonné 14denní lhůty dle předchozího odstavce je odstoupení možné pouze pokud je zboží kompletní, nepoškozené, pokud možno v nepoškozeném původním obalu a nenese známky používání a zároveň nebyla uplatněna „Garance nejlepší ceny“ podle čl. 2.8 výše.
- 4.1.3. Pokud spotřebitel:
(i) v zákonné 14denní lhůtě oznámí provozovateli, že od smlouvy odstupuje; nebo (ii) v rozšířené 60 denní lhůtě (tj. počínaje 15. dnem od data koupě) oznámí provozovateli, že od smlouvy odstupuje a zboží v této lhůtě do konce 30. dne zároveň vrátí, kupní smlouva se od počátku ruší. Pro odstoupení od smlouvy může spotřebitel využít potvrzení o koupi, které obdržel spolu se zakoupeným zbožím, nebo tento obecný formulář pro odstoupení od smlouvy a reklamace. Ve formuláři by mělo být uvedeno alespoň jméno a příjmení kupujícího, číslo objednávky, označení zboží a číslo účtu pro vrácení peněz. Případně je možné zaškrtnout pole pro vrácení hodnoty zboží v kreditech, které se načtou hned po přijetí zboží. Pokud spotřebitel odstoupí od kupní smlouvy prostřednictvím uvedeného formuláře, provozovatel potvrdí jeho přijetí spotřebiteli v textové podobě. - 4.1.4. Lhůta pro odstoupení od kupní smlouvy v zákonné 14 denní lhůtě se považuje za zachovanou, pokud spotřebitel v jejím průběhu odešle prodávajícímu oznámení, že od smlouvy odstupuje.
- 4.1.5. V případě, že spotřebitel odstoupí od kupní smlouvy v zákonné 14denní lhůtě a vrácené zboží není kompletní nebo je prokazatelně použité či poškozené, má provozovatel vůči spotřebiteli nárok na náhradu škody, resp. na částku odpovídající snížené hodnotě vraceného zboží, s čímž spotřebitel/kupující tímto souhlasí. Provozovatel v takovém případě vrací spotřebiteli takto ujednanou sníženou kupní cenu. V případech, kdy bude zboží dále neprodejné (např. v případě jeho zničení nebo rozsáhlého poškození nebo odstranění symbolů příslušné firemní značky/loga/štítku atp.) může pohledávka provozovatele činit částku odpovídající plné ceně zboží, což tímto spotřebitel bere na vědomí a souhlasí s tím. Pokud se provozovatel rozhodne, že prokazatelně použité či poškozené zboží akceptuje jako vratku i po proběhnutí 14denní zákonné lhůty pro odstoupení od smlouvy bez ohledu na zpřísněné podmínky jeho vratky dle čl. 4.1.2 výše, částka vracená spotřebiteli bude i takovém případě ponížena o částku odpovídající snížené hodnotě ceny vraceného zboží, s čímž spotřebitel/kupující tímto souhlasí. O vrácení (části) kupní ceny spotřebiteli a o skutečnostech ohledně snížené hodnoty zboží provozovatel spotřebitele informuje v textové podobě.
- 4.1.6. Spotřebitel bere na vědomí, že dle § 1837 občanského zákoníku nemůže odstoupit od kupní smlouvy v případech zde uvedených, zejména pak v případě dodávky zboží, které bylo upraveno podle přání kupujícího nebo pro jeho osobu, dále v případě dodávky zboží, které podléhá rychlé zkáze, jakož i zboží, které bylo po dodání nenávratně smíseno s jiným zbožím, zboží v uzavřeném obalu, které kupující z obalu vyňal a z hygienických důvodů jej není možné vrátit (např. spodní prádlo, tzv. "body" nebo plavky), dodávky zvukové nebo obrazové nahrávky nebo počítačového programu, pokud porušil jejich původní obal, nebo dodávky novin, periodik nebo časopisů. U kosmetiky, doplňků stravy, parfémů a drogerie je možné jen vrácení v původním neporušeném obalu bez známek použití.
- 4.1.7. Kupující v případě využití práva na odstoupení od smlouvy v zákonné lhůtě 14 dnů zašle nebo předá prodávajícímu bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů od odstoupení od smlouvy, zboží, které od něho obdržel, včetně všech jeho součástí a příslušenství. Toto pravidlo neplatí pro vracení zboží v prodloužené 60denní lhůtě, kdy musí být zboží vráceno nejpozději do konce 30. dne, jinak nárok na vrácení zboží zaniká. V případě vrácení zboží z objednávky s uplatněnými kredity dostane zákazník u prvního vráceného produktu nazpátek částku poníženou o hodnotu uplatněných kreditů. Částka zaplacená kreditem je pak vrácená zpět v kreditech.
- 4.1.8. Odstoupí-li spotřebitel oprávněně od kupní smlouvy v rámci zákonné 14-ti denní lhůty pro odstoupení, s ohledem na čl. 4.1.9., je provozovatel povinen bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů od odstoupení od smlouvy, vrátit mu všechny peněžní prostředky nebo kredity do profilu včetně nákladů na dodání zboží ve výši odpovídající nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání zboží, a to v zásadě stejným způsobem jako je přijal. Prodávající vrátí spotřebiteli přijaté peněžní prostředky jiným způsobem jen tehdy, pokud s tím spotřebitel souhlasil a pokud mu tím nevzniknou další náklady. Pokud bude zboží vráceno mezi 15.–60. dnem (tj. po uplynutí zákonné lhůty pro odstoupení), budou mu vráceny kredity do jeho profilu na ZOOTu.
- 4.1.9. Odstoupí-li spotřebitel od kupní smlouvy, provozovatel není povinen vrátit přijaté peněžní prostředky spotřebiteli dříve, než mu spotřebitel zboží předá nebo prokáže, že zboží provozovateli odeslal.
- 4.1.10. Odstoupí-li spotřebitel oprávněně od kupní smlouvy, a zboží vrátí do ZOOT.kabinky, má nárok na náhradu částky odpovídající vynaloženým nákladům na dopravu, pokud mu jím zakoupené zboží bylo doručeno domů.
- 4.1.11. Odstoupí-li spotřebitel oprávněně od kupní smlouvy, má nárok využít služby společnosti Zásilkovna a neplatit tak poštovné a v takovém případě nemá nárok na vrácení nákladů na zaslání zboží. Kód potřebný pro bezplatné vrácení prostřednictvím Zásilkovny lze nalézt na Vratkovém formuláři, který je přiložen v zásilce, ledaže je zboží vydáno v ZOOT.kabince. V případě, že spotřebitel nevyužije možnosti vrátit objednávku prostřednictvím Zásilkovny, ale hradí-li dopravu zpět do skladu Zoot a.s., vrací se pouze poštovné ve výši odpovídající nejlevnějšímu nabízenému způsobu zaslání zboží. Žádná z výše uvedených částek nebude kupujícímu vracena v případě, kdy kupující nehradil náklady na dodání zboží. V případě, že spotřebitel vrací zboží z jedné objednávky ve více zásilkách, má nárok na využití bezplatné služby vrácení prostřednictvím Zásilkovny pouze jednou. Cena na zaslání zboží se vrací pouze při úplném odstoupení od smlouvy tzn. až poté, co budou vráceny všechny položky v rámci jedné objednávky.
- 4.1.12. V případě, kdy zboží nemůže být vráceno pro svou povahu obvyklou poštovní cestou, má kupující právo na vrácení nákladů pouze v hodnotě, která odpovídá nákladům na poštovné ve výši odpovídající nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání zboží.
- 4.1.13. Pokud kupující odstoupí od kupní smlouvy neoprávněně a zašle přesto zboží provozovateli, nebude zboží přijato, případně bude na náklady spotřebitele zasláno zpět a v případě prokazatelného vrácení nedoručitelné zásilky zničeno provozovatelem bez nároku kupujícího na vrácení kupní ceny, s čímž kupující tímto souhlasí.
- 4.1.14. Je-li společně se zbožím poskytnut kupujícímu dárek, je darovací smlouva mezi prodávajícím a kupujícím uzavřena s rozvazovací podmínkou, že dojde-li k odstoupení od kupní smlouvy kupujícím, pozbývá darovací smlouva ohledně takového dárku účinnosti a kupující je povinen spolu se zbožím prodávajícímu vrátit i poskytnutý dárek s čímž kupující tímto souhlasí.
4.2. Odstoupení od kupní smlouvy provozovatelem
- 4.2.1. Provozovatel dbá na dobrou orientaci v oblasti trhu s prodávaným zbožím a dostatečnou zásobovanost, přesto může výjimečně dojít k situacím, kdy nebude schopen objednané zboží dodat za podmínek sjednaných v kupní smlouvě. Provozovatel si proto vyhrazuje právo v takových případech odstoupit od kupní smlouvy a kupující s takovým postupem pro takové výjimečné případy tímto souhlasí.
- 4.2.2. Provozovatel má právo odstoupit od kupní smlouvy též tehdy, došlo-li k výrazným změnám cen dodavatele objednaného zboží, došlo-li k výrazným změnám cen přepravy zboží, nebo zjistí-li provozovatel, že zboží bylo omylem nabízeno za chybnou cenu a kupující neakceptoval příslušnou změnu kupní smlouvy, tj. zvýšení ceny zboží či zvýšení nákladů na přepravu a kupující s tímto postupem pro takové případy tímto souhlasí.
- 4.2.3. Kupující bere na vědomí a souhlasí s tím, že prodávající je oprávněn odstoupit od kupní smlouvy uzavřené s kupujícím, resp. s takovým kupujícím smlouvu vůbec neuzavřít, pokud kupující v některém z předchozích závazkových vztahů s prodávajícím porušil jakoukoliv svou povinnost podstatným způsobem. Porušení předchozího závazkového vztahu podstatným způsobem se považuje pro účely odstoupení od smlouvy za chování ve smyslu § 2002 odst. 2 občanského zákoníku.
- 4.2.4. Pokud provozovatel odstoupí od kupní smlouvy, je povinen o tom neprodleně informovat kupujícího na elektronickou adresu uvedenou kupujícím při vytvoření objednávky. Dále je povinen vrátit kupujícímu plnou kupní cenu zboží, pokud již tato byla uhrazena, případně sníženou v souladu s těmito obchodními podmínkami.
5. Práva z vadného plnění
- 5.1. Práva a povinnosti smluvních stran ohledně práv z vadného plnění se řídí příslušnými obecně závaznými předpisy (zejména § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174 občanského zákoníku) a zákonem o ochraně spotřebitele.
- 5.2. Prodávající odpovídá kupujícímu, že zboží při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá kupujícímu, že v době, kdy kupující zboží převzal:
- má zboží vlastnosti, které si smluvní strany ujednaly, a chybí-li ujednání, má takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující může obecně očekávat s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy prodávajícím prováděné,
- se zboží hodí k účelu, který pro jeho použití prodávající uvádí nebo ke kterému se zboží tohoto druhu obvykle používá,
- zboží odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze, byly-li jakost nebo provedení určeny podle smluveného vzorku nebo předlohy,
- je zboží v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti a
- zboží vyhovuje požadavkům právních předpisů.
- 5.3. Spotřebitel je oprávněn uplatnit právo z vady, která se projeví u spotřebního zboží v zákonem stanovené době, tj. 24 měsíců od převzetí. Je-li na prodávané věci, na jejím obalu, v návodu připojenému k věci nebo v souladu s jinými právními předpisy uvedena doba, po kterou lze věc použít, použijí se zákonná ustanovení o záruce za jakost. Projeví-li se vada v průběhu 12 měsíců od převzetí, má se za to, že zboží bylo vadné již při převzetí; po uplynutí této 12 měsíční lhůty musí kupující své tvrzení, že vada existovala již v době převzetí, prokázat.
- 5.4. Práva z vadného plnění může kupující uplatnit u prodávajícího na adrese jeho provozovny (ZOOT.kabinka). Za okamžik uplatnění reklamace se považuje okamžik, kdy reklamace spotřebitele dojde prodávajícímu (viz. § 570 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb. OZ).
- 5.5. Při uplatnění práva z vadného plnění je kupující povinen prokázat uzavření kupní smlouvy. Provozovatel doporučuje za tímto účelem předložit zejména potvrzení o koupi..
- 5.6. Kupující má povinnost vytknout prodávajícímu vadu, tedy dodat popis vady zboží, kvůli které jej reklamuje. Je-li však k opravě určena jiná osoba, která je v místě prodávajícího nebo v místě pro kupujícího bližším, kupující vytkne vadu tomu, kdo je určen k provedení opravy.
- 5.7. Právo z vadného plnění kupujícímu nenáleží, pokud vadu sám způsobil. Vadou věci není opotřebení věci způsobené jejím obvyklým užíváním nebo u použité věci opotřebení odpovídající míře jejího předchozího používání.
- 5.8. Prodávající nebo jím pověřený pracovník rozhodne o reklamaci ze strany spotřebitele ihned, ve složitých případech do 3 pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu zboží či služby potřebná k odbornému posouzení vady. Reklamace ze strany spotřebitele včetně odstranění vady bude prodávajícím vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Přednostním způsobem vyřízení reklamace je vrácení kupní ceny.
- 5.9. Jakmile prodávající reklamaci přijme ke zpracování vystaví kupujícímu písemné potvrzení o přijetí reklamace, která bude obsahovat mimo jiné identifikaci prodávajícího a kupujícího, co je obsahem reklamace dle kupujícího, jaký způsob vyřízení reklamace kupující upřednostňuje, datum a místo přijetí reklamace a podpis pracovníka prodávajícího (viz. § 19 odst. 1 zákona o ochraně spotřebitele). Prodávající dále vystaví kupujícímu písemné potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace, a to nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Reklamace může být vyřízena ihned, včetně jejího zamítnutí s tím, že i v těchto případech obdrží kupující jak potvrzení o přijetí reklamace tak i o způsobu jejího vyřízení.
- 5.10. Kupující má právo na uvedení upřednostňovaného způsobu vyřízení reklamace (, provedená volba nemůže být změněna bez souhlasu prodávajícího; to neplatí, žádal-li kupující opravu vady, která se ukáže jako neopravitelná nebo ve srovnání s jinou volbou jako nepřiměřeně nákladná.
- 5.11. Neodstraní-li prodávající vady v přiměřené lhůtě či oznámí-li kupujícímu, že vady neodstraní, nebo projeví-li se vada opakovaně, nebo je vada podstatným porušením smlouvy, nebo je-li z prohlášení prodávajícího nebo z okolností zjevné, že vada nebude odstraněna v přiměřené době nebo bez značných obtíží pro kupujícího, může kupující požadovat místo odstranění vady přiměřenou slevu z kupní ceny, nebo může od smlouvy odstoupit.
- 5.12. V případě, že byla reklamace oprávněná, neběží po dobu reklamačního řízení, kdy nemůže kupující zboží užívat, záruční lhůta ani lhůta pro uplatnění práv z vadného plnění.
- 5.13. Prodávající odstraní vadu v přiměřené době po jejím vytknutí tak, aby tím kupujícímu nezpůsobil značné obtíže, přičemž se zohlední povaha věci a účel, pro který kupující věc koupil.
- K odstranění vady převezme prodávající věc na vlastní náklady. Vyžaduje-li to demontáž věci, jejíž montáž byla provedena v souladu s povahou a účelem věci předtím, než se vada projevila, prodávající provede demontáž vadné věci a montáž opravené nebo nové věci anebo uhradí náklady s tím spojené. Nepřevezme-li kupující věc v přiměřené době poté, co jej prodávající vyrozuměl o možnosti věc po opravě převzít, náleží prodávajícímu úplata za uskladnění. Neujednají-li strany její výši, platí za ujednanou výše obvyklá.
- 5.14. O tom, že byla reklamace vyřízena a jakým způsobem je provozovatel povinen kupujícího informovat, a to na elektronickou adresu, kterou uvedl při reklamaci nebo prostřednictvím jiného kontaktního údaje, dle kterého bude možno kupujícího upozornit na vyřízení reklamace. Provozovatel v tomto oznámení uvede lhůtu pro vyzvednutí reklamovaného zboží.
- 5.15. V případě, že si kupující nevyzvedne ve lhůtě stanovené provozovatelem reklamované zboží, je provozovatel oprávněn účtovat si přiměřené skladné či zboží svépomocně prodat na účet kupujícího. O tomto postupu musí provozovatel kupujícího předem upozornit a poskytnout mu přiměřenou dodatečnou lhůtu k převzetí zboží.
- 5.16. Provozovatel nenese odpovědnost za jakékoli ztráty, zranění nebo poškození majetku, ať už přímé nebo nepřímé, způsobené vadou dodaného zboží, pokud tato ztráta, zranění nebo poškození majetku nevzniklo nedbalostí, opomenutím nebo úmyslem na straně provozovatele.
6. Ochrana osobních údajů
- 6.1 Nakládání s osobními údaji kupujících podléhá legislativě ohledně ochrany osobních údajů, včetně zejména Nařízení EU 2016/679. Registrační číslo provozovatele u Úřadu pro ochranu osobních údajů je 00036842. Zásady, kterými se zpracování Vašich osobních údajů řídí jsou obsaženy zde.
- 6.2 Vaši spokojenost s nákupem zjišťujeme prostřednictvím e-mailových dotazníků v rámci programu Ověřeno zákazníky, do něhož je náš e-shop zapojen. Ty vám zasíláme pokaždé, když u nás nakoupíte, pokud ve smyslu § 7 odst. 3 zákona č. 480/2004 Sb. o některých službách informační společnosti jejich zasílání neodmítnete. Zpracování osobních údajů pro účely zaslání dotazníků v rámci programu Ověřeno zákazníky provádíme na základě našeho oprávněného zájmu, který spočívá ve zjišťování vaší spokojenosti s nákupem u nás. Pro zasílání dotazníků, vyhodnocování vaší zpětné vazby a analýz našeho tržního postavení využíváme zpracovatele, kterým je provozovatel portálu Heureka.cz; tomu pro tyto účely můžeme předávat informace o zakoupeném zboží a vaši e-mailovou adresu. Vaše osobní údaje nejsou při zasílání e-mailových dotazníků předány žádné třetí straně pro její vlastní účely. Proti zasílání e-mailových dotazníků v rámci programu Ověřeno zákazníky můžete kdykoli vyjádřit námitku odmítnutím dalších dotazníků pomocí odkazu v e-mailu s dotazníkem. V případě vaší námitky vám dotazník nebudeme dále zasílat.
7. Závěrečná ustanovení
- 7.1. Jazykem komunikace mezi provozovatelem a kupujícím a jazykem kupní smlouvy je český jazyk. Uzavřené kupní smlouvy jsou archivovány provozovatelem v elektronické podobě a nejsou přístupné jiným osobám.
- 7.2. V případě, že by některé ustanovení těchto obchodních podmínek bylo z jakýchkoliv důvodů neplatné nebo neúčinné, nezpůsobuje tato skutečnost neplatnost nebo neúčinnost ostatních částí obchodních podmínek nebo kupní smlouvy.
- 7.3. Znění obchodních podmínek může provozovatel měnit či doplňovat. Změněné obchodní podmínky jsou účinné dnem jejich zveřejnění. Práva a povinnosti provozovatele a kupujícího vzniklá přede dnem nabytí účinnosti nového znění obchodních podmínek nejsou změnou dotčena.
- 7.4. Pokud vztah založený kupní smlouvou obsahuje mezinárodní (zahraniční) prvek, pak smluvní strany sjednávají, že vztah se řídí českým právem, s vyloučením všech kolizních norem. Tímto nejsou dotčena práva spotřebitele vyplývající z obecně závazných právních předpisů.
- 7.5. Prodávající je oprávněn k prodeji zboží na základě živnostenského oprávnění. Živnostenskou kontrolu provádí v rámci své působnosti příslušný živnostenský úřad. Dozor nad oblastí ochrany osobních údajů vykonává Úřad pro ochranu osobních údajů. Česká obchodní inspekce vykonává ve vymezeném rozsahu mimo jiné dozor nad dodržováním zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů.
- 7.6. Smluvní strany se dohodly, že na projednání jakýchkoliv sporů mezi provozovatelem a kupujícím je dána pravomoc soudům České republiky. Případné spory mezi provozovatelem a spotřebitelem je možné řešit také mimosoudní cestou. V takovém případě spotřebitel může kontaktovat subjekt mimosoudního řešení sporů, kterým je například Česká obchodní inspekce či spor řešit on-line prostřednictvím k tomu určené ODR platformy. Více informací o mimosoudním řešení sporů naleznete zde. Předtím než bude přistoupeno k mimosoudnímu řešení sporu, provozovatel doporučuje kupujícímu pro vyřešení nastalé situace nejdříve využít elektronické adresy info@zoot.cz.
V Praze dne 8. 6. 2023
Digital People, a.s.